התהוות
האתר בטעינה...
logo

צ'יקונג רפואה סינית בתנועה


פילוסופיית הרפואה הסינית מלמדת, שאנרגיה זורמת בגופנו במקביל לזרימת הדם ולזרימת התקשורת העצבית. עוד מלמדת פילוסופיה זו, שהרמוניה הינה בסיס הזרימה השוטפת של האנרגיה והדם, וזרימה שוטפת של הנ"ל, הינה בסיס הבריאות. ההסתכלות היא מעגלית ומשלימה. בשיא ההרמוניה מתממשת הזרימה השוטפת ובשיא הזרימה השוטפת, מתממשת ההרמוניה.

כדי למנוע ולפתוח תקיעויות/סטגנציות בזרימה ובהרמוניה, משתמשת הרפואה הסינית:
בדיקור,
במגע (טווינא, שיאצו),
בתנועה (צ'י קונג)
ובצמחים.
כשנתבונן בארבע התחומים הנ"ל, על פניהם, נראה ש:
· כדי להיעזר בדיקור אנחנו תלויים בשרותיו של בעל ידע.
· כדי להיעזר במגע, לקידום בריאותנו, אנחנו תלויים בשרותיו של בעל ידע.
· כדי להיעזר בפורמולות הצמחים המרפאים אנחנו תלויים בשרותיו של בעל ידע.
· כדי להיעזר בתנועה, אנחנו יכולים ללמוד צ'י קונג ולתרגל בכל מקום, בכל שעה, ללא אמצעים כלשהם, ללא עזרתו או נוכחותו של איש. אנחנו יכולים לתרגל בכל גיל, בכל מצב בריאותי, בעמידה, בישיבה, בשכיבה. ואפילו רק במחשבה/בדמיון.

· אם כך, אנחנו יכולים להיות עצמאיים לגמרי, בתהליך קידום בריאותנו, ע"י תרגול צ'י קונג.

המילה צ'י קונג מורכבת משתי מילים:
צ'י – אנרגיה.
קונג – מיומנות/ תרגול.

היום המדע יודע, שכל דבר מורכב מאנרגיה. (גם החומר הבסיסי, כמו האטום, מורכב מ-100% אנרגיה. אפשר להעביר מצלמה מדעית דרך אטום, והיא תעבור חלק).

האנרגיה זורמת בגופנו באמצעות נתיבי אנרגיה, הנקראים מרידיאנים. מערכת המרידיאנים הינה מערכת מקבילה למערכת הדם.

אמרנו שיש הזנה הדדית ושאיפה להרמוניה בין כל המערכות בתוכנו לבין כל המערכות/ הדברים הנמצאים מחוץ לנו. מכאן נוכל להבין, שאנחנו יכולים להזין את האנרגיה שנמצאת בתוכנו, ע"י האנרגיה שנמצאת מסביב לנו/ מחוץ לנו. לשם כך בא תרגול הצ'י קונג. להעצים את האנרגיה בתוכנו ע"י שימוש באנרגיה החיצונית לנו, כמו: האדמה, השמים, השמש, הירח, הקור, החום, הלחות, היובש…

בתרגול הצ'י קונג אנחנו מניעים ומערבלים את האנרגיה הנמצאת בתוכנו וכך מזינים ומאזנים את כל המערכות והאיברים בגופנו.

עוד נאמר, כי הפילוסופיה הסינית מלמדת, שהמחשבה מוליכה את האנרגיה, שמוליכה את הדם. מכאן אנחנו יכולים להבין שעבודה אנרגטית באה לפני שהמופעים הפיזיים באים לידי ביטוי. כלומר, כשאני מתרגל את האנרגיה בגופי, אני מטפל בעצמי עוד לפני הופעת ה'סימפטומים' הפיזיים. (גם הסימפטומים הרגשיים/נפשיים, לצורך זה, הינם פיזיים).

מחקרים שנעשו בסין, ע"י גופים אמריקאיים, מדברים על החלמה מלאה מסרטן, באמצעות תרגול צ'י קונג.

בפועל, תרגול הצ'י קונג הינו תנועה מאד עדינה, איטית ומדיטטיבית. 'תרגילים' קצרים, שחוזרים על עצמם, כדי שהמתרגל יתפנה ללמידת תחושת התנועה האנרגטית בגופו.

כך אנחנו משיגים:
· התרגעות.
· ריכוז.
· מיקוד.
· זרימה קולחת של אנרגיה בגוף.
· פתיחת מקומות תקועים, שעלולים לגרום למחלה.
· הזרמת יותר דם וחמצן לתאים ולאיברים השונים בגוף.
· וכך, התחדשות והתרעננות מערכות הגוף.

במסגרת חקר יעילות הצ'י קונג הוכח, שתרגול צ'י קונג מחדש אנרגיות ראשוניות. כך זכה הצ'י קונג לכינוי 'אמנות מחדשת נעורים ומקטינה הזדקנות'.

אין פלא, שתרגול הצ'י קונג ממלא אותנו באנרגיה, בתחושה רגועה ונעימה ובשמחה להמשיך הלאה.

מהחכמה הסינית - מאמרים נוספים


סתיו

הצמחיה ששפעה בקיץ סיימה עונתה. העלים מצהיבים ונושרים גם הם לאדמה להעשרתה. גשמי הסתיו “נופלים” עלינו במפתיע משמיים. בהחלט אפשר לחוש את תנועת הטבע זורמת מלמעלה למטה. זה הזמן לערוך חשבון נפש, לארגן את הדברים לקראת החורף. לבדוק מה ישרת אותנו בעונה הבאה ומה אינו רלוונטי יותר. מה ישרוד את האחסון ומה ירקיב ויעלה עובש.

להמשך קריאה

חורף

עונת החורף, ע”פ פילוסופיית הרפואה הסינית, באה לידי ביטוי באיכותו של אלמנט המים. ננסה לראות בעיני רוחנו מים, הרבה מים, אולי נראה ימים ואוקיינוסים. עמוקים ומסתוריים. צבעם של פני המים משקף את השמים ומשתנה בהתאם לעומקם.

להמשך קריאה

אביב

האביב מביא איתו אנרגיה נבנית ומתעצמת של יאנג, הזריחה מספרת לנו שמדובר בצד מזרח, הצד בו השחר מפציע. זהו זמנם של הצמחים הנובטים, על כן הסינים מדברים על העץ (כשם כולל לצמחים). הפריצה החוצה מדברת על אומץ לממש פוטנציאל. ריקודי החיזור מספרים על גמישות הגידים והשרירים. תחילת הצמיחה, הכול בוסר – חמוץ.

להמשך קריאה

קור

מה הקור אומר לי? שיש שם משהו תקוע ואם יתחיל לזוז, ישתנה. הקור מזמין תנועה/ חיכוך, כדי שיופק חום. אם הקור מכווץ אז אולי הכיווץ יוצר את הקור? ואז פתיחה, הרחבה, וריכוך יכולים לאפשר למשהו אחר להיכנס, אולי לחום.

להמשך קריאה

צ’י קונג וריפוי סרטן

פול דונג מספר כי יש לו עניין מיוחד ביעילות הצ”י קונג לגבי הסרטן וזאת משום שרבים מחבריו הקרובים נפטרו מסרטן והוא עצמו מאד פוחד מהמחלה הזו. כאשר נתקל בספר סיני אודות טכניקת חמשת תרגילי הצי קונג וכשגילה שצ”י קונג מרפא מסרטן, נעשה מאד מעונין בנושא. בשנת 1984 נסע לסין לראות במו עיניו שאכן מתרגלים צ”י קונג לריפוי הסרטן.

להמשך קריאה

צ'יקונג רפואה סינית בתנועה

פילוסופיית הרפואה הסינית מלמדת, שאנרגיה זורמת בגופנו במקביל לזרימת הדם ולזרימת התקשורת העצבית. עוד מלמדת פילוסופיה זו, שהרמוניה הינה בסיס הזרימה השוטפת של האנרגיה והדם, וזרימה שוטפת של הנ"ל, הינה בסיס הבריאות. ההסתכלות היא מעגלית ומשלימה. בשיא ההרמוניה מתממשת הזרימה השוטפת ובשיא הזרימה השוטפת, מתממשת ההרמוניה.

להמשך קריאה

ש